rugklachten

Vrijwel iedereen heeft eens rugpijn. Een groot deel van deze klachten is van langdurige of terugkerende aard. Om te voorkomen dat het herstel een langdurig en moeizaam proces wordt, is het belangrijk om tijdig een chiropractor te raadplegen. Rugpijn kan zich op verschillende manieren uiten. Er kan sprake zijn van pijn of pijnscheuten, maar ook kan er sprake zijn van een tintelend, prikkend of slapend gevoel. Het kan gaan om constante pijn op één vaste plek, maar ook kan het pijn betreffen die meer verspreid is over de rug, de benen of de billen.

Soorten rugklachten

Rugklachten zijn er in verschillende verschijningsvormen. Een aantal voorbeelden:

• spit
  • ischias
  • artrose / slijtage
  • bekkenklachten
  • pijn tussen de schouderbladen
  • hernia

Veel voorkomende oorzaken

Mogelijke oorzaken van rugklachten:

• een slechte houding
  • te lang in dezelfde positie
  • langdurig herhaalde activiteiten
  • langdurig zitten
  • te weinig lichaamsbeweging
  • onjuiste til- en buktechnieken

Uw chiropractor zal samen met u op zoek gaan naar de oorzaak van uw klachten. De meeste rugklachten zijn goed te behandelen. Een chiropractor kan gebruik maken van verschillende behandelmethodes. Zijn uw klachten niet geschikt om chiropractisch behandeld te worden, dan zal uw chiropractor u naar de juiste persoon doorverwijzen.

Afspraak maken

U kunt hier 24/7 online een afspraak maken. Is er online geen geschikte tijd beschikbaar? Neem dan gerust telefonisch contact op.